מלונית לאחר לידה: כן או לא?

פינוק יקר ומיותר או התחלה חיובית ומהנה בדרך להורות? כל מה שצריך לדעת על הבחירה במלונית
עינת שגיא אלפסה30/07/2017
עוד שלב בהסתגלות שלך ושל הבייבי (צילום: פוטוליה)

כמו שחופשת לידה היא לא באמת חופשה, גם מלונית היא לא בדיוק מקום בילוי ונופש. מצד שני, מלונית היא אופציה הרבה יותר מפנקת ונוחה מאשפוז במחלקת יולדות, מבלי לוותר על הצרכים של היולדת ושל התינוק.

לפניכם כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שתחליטו האם כדאי להזמין מקום במלונית:

פרטיות

היתרון: במקום לחלוק חדר ומקלחת לפחות עם עוד יולדת אחת, את יכולה להתאושש בשקט ובשלווה בחדר משלך בלי שאף אחד יציק לך בשאלות או בעצות מיותרות, בלי שיעירו אותך באמצע הלילה כדי להכניס יולדת טרייה, ובלי שכל האורחים שלה יעברו דרכך בדיוק כשאת מנסה להניק.

החיסרון: נכון שמעבר לדלת מחכה צוות שלם של אחיות שיכולות לתת מענה לכל בעיה, אבל יש נשים שפשוט לא מרגישות בטוחות מספיק בעצמן ובטיפול בתינוק ומעדיפות ששום דלת לא תחצוץ בינן לבין הצוות הרפואי.

אפשר לארח

היתרון: המלונית אידיאלית לקבלת אורחים בחדר או בלובי. את יכולה לארח כמה אנשים שתרצי, מבלי להרגיש אי נעימות כלפי השכנה לחדר שבדיוק נרדמה ומבלי שתצטרכי לשטוף כלים אחרי שהם הולכים.

החיסרון: יש נשים שממש לא בא להן לפגוש אורחים בימים שאחרי הלידה ומעדיפות לחכות עם ההילולה לעיתוי נוח יותר עבורן או עד שהבייבי קצת יגדל.

לישון עם בן הזוג

היתרון: רק עכשיו הבאתם לעולם את פרי אהבתכם, והדבר הטבעי ביותר הוא לחלוק יחד את הרגעים האינטימיים של ההורות הטרייה. גם עבור בן הזוג מדובר באפשרות פז לתרגל מהרגע הראשון את יכולותיו כאבא, בדיוק כמו שאת מתרגלת להיותך אמא.

החיסרון: בן הזוג יכול לנצל את הימים שבהם את בבית היולדות כדי לעשות הכנות אחרונות בבית לקראת בואו של הבייבי.

זמן הסתגלות

היתרון: המלונית מהווה שלב נוסף בדרך מחדר הלידה אל הבית ומאפשרת נחיתה רכה יותר לעבר החיים העצמאיים שלכם כמשפחה.

החיסרון: תשעה חודשים חיכית לבייבי שלך, לא בא לך כבר להתחיל את החיים האמיתיים בחדר שעיצבת לו בבית שלכם?

פינוק

היתרון: אחרי שעברת הריון ארוך ולידה, לפני שאת שוקעת לתוך עולם שכולו החלפת חיתולים, הנקות, הרדמות ולילות בלי שינה 0 ללא ספק מגיע לך להתפנק!

החיסרון: אם כבר להתפנק בחדר בבית מלון, ברור שעדיף לעשות את זה בזמן החופשי שלך, כשאת מרגישה בשיאך, ולא כמה שעות אחרי לידה.

השיקול הכלכלי

היתרון: ממילא הוצאת אלפי שקלים במהלך ההריון על בדיקות, טיפולים, בגדים וכל מה שצריך עבור הבייבי – לא תוציאי עוד קצת בשביל ההרגשה הטובה שלך? אפשרות אחרת היא לבקש את השהות במלונית כמתנה מבני המשפחה לכבוד הלידה.

החיסרון: בואו נודה על האמת, החיסרון העיקרי במלונית הוא המחיר. עלות לילה במלונית נע בין 800-1,700 שקלים ללילה. אמנם יש הסדרי החזרים עם קופות החולים, אבל עדיין מדובר בהוצאה כלכלית משמעותית בתקופה שבה יש הוצאות רבות נוספות. בסופו של דבר, עבור רובנו השיקול הכלכלי הוא השיקול המכריע.

אולי יעניין אותך גם